Így néz ki Nádas Péter dolgozószobája

Így néz ki Nádas Péter dolgozószobája

Valuska László | 2016. augusztus 09. |

nadas_peter_targyalas.jpgFotó: Valuska Gábor

Gombosszeg pici település Zalában, itt él és dolgozik évtizedek óta Nádas Péter, akinek Az élet sója című könyve áprilisban jelent meg. A kert közepén hatalmas lombkoronájával és erős törzsével megkérdőjelezhetetlenül és kikerülhetetlenül áll a Saját halál főszereplője, a körtefa. Nádas a látogatásunk előtti időszakban fejezte be a Világló részletek című új memoárját, aminek jelenleg szerkesztési munkái folynak, közben a Párhuzamos történetekhez készülő olvasókönyvet ellenőrzi, folyamatos munkában van. A pajtát alakították át dolgozószobának, belül rend és átláthatóság, mert ahogy mondja, „egyszerre sokféle rendszerben kell látnom igen különböző tárgyakat”. Az író három éve dolgozik MacBookon, ami „valóságos földindulást” idézett elő, és miután fotóit felajánlotta egy svájci múzeumnak, most iPhone-jával fotóz: „Legfeljebb képkivágáson változtatok, nem manipulálok a képeken”.

Könyves magazin 2016/3.

LIBRI-SHOPLINE NYRT, 2016, 76 oldal, 5 pont + 199 Ft

 

1. Ceruzák, radírok: Jegyzetet szívesen írok ceruzával. Tollal a brutális kéziratot.
2. Jegyzetek az asztalon: A Párhuzamos történetek jegyzetei vannak így szétterítve. Most készítjük elő a 3. Párhuzamos olvasókönyv második, bővített kiadását a kiadómmal.
3. Fotó: Balla Demeter Ágy című képe. Gyöngyvérnek nem adtam ilyen kényelmes ágyat a regényben, de a kép fontos volt a szerelmi fejezet írása közben.
4. Két szék: Térdemre helyezett táblán írok, kicsit féloldalasan, hogy szemmel tudjak tartani minden jegyzetet az asztalon. Amikor kész vagyok, akkor átmegyek a komputerhez.
5. Tábla: Egy ifjúkori barátom, Báder György, egy könyvkötő, látta, miként tehetetlenkedem a füzetemmel, s akkor készítette a barna kartontáblát. Ötven éve történt. Azóta minden soromat ezen a táblán írtam a térdemen.
6. Mappák: A Párhuzamos történetekhez összegyűjtött képek és dokumentumok vannak témák szerint csoportosítva.
7. Javítás: A néhány napja befejezett Világló részletek egyik utolsó korrekciója véletlenül ott maradt az állványon.
8. Madáretető: Én ütöttem össze. Költési időben már nem tanácsos etetni őket.
9. Salamon Pál fotóobjektje.
10. Egy Montaigne-kiadás eredeti címlapjának megmentett töredéke 1627-ből. Edition nouvelle, azaz az Esszék második kiadása.
11. Tristan Tzara csodás mondata. Il est pour ce qui est contre et contre ce qui est pour. Azokért van, akik ellene, és azok ellen, akik érte.
12. Salamon Pál minimálobjektjei. Lefényképezte egy megvilágított fekete doboz vetett árnyait, majd méretazonosan lenagyítva visszaragasztotta a dobozba a képet. Így az objekt egyszerre kétféle vetett árnyék rendszerét mutatja be. Ami csodálatos.

A fotó és a szövege eredetileg a Könyves Magazin nyári számában jelent meg.

Olvass minket e-mailben is!

  • Könyves hetilap a postaládádban
  • Kézzel válogatott tartalmak
  • A legérdekesebb, legfontosabb könyves anyagok egy helyen
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél

MARGÓ
...

„Ahonnan én jövök, ott nem írnak könyveket” – Bruno Vieira Amaral portugál íróval beszélgettünk

Hogyan határoz meg minket a származásunk? És mit jelent újraírni a múltat? A portugál Bruno Vieira Amarallal beszélgettünk. 

...

Hol találkozik a foci és a gaming az irodalommal? Interjú Tonio Schachinger osztrák sztárszerzővel

Mi a közös a számítógépes játékokban, a fociban és a könyvekben? Tonio Schachinger elárulja.

...

Babarczy Eszter: Volt egy apám, aki nem volt, és volt egy apám, aki félelmetes volt

Babarczy Eszter mesélt betegségről, gyászról és őszinte szeretetről. Interjú.

...

Moa Herngren svéd író: Nem mi választjuk az anyósunkat

Mozaikcsaládok, hétköznapi drámák, párhuzamos igazságok és szembenézés a legnagyobb félelmekkel. Interjú a világhírű szerzővel.

...

Londoni zenész unokája írta meg a budapesti zongorista filmbe illő történetét

Egy mágikus erejű zongora és egy hihetetlen, de igaz történet: Roxanne de Bastion az Őszi Margón.

...

Pajor Tamás: Pályatársaim erős virtuális pofonokkal józanítottak ki

Milyen egy későn jött dackorszak? Miért nincs a művészetnek feladata? Pajor Tamás Veiszer Alindával beszélgetett a Margón.