A
(Térey János: Ultra. Új versek, 2002-2006. Szerkesztette Péczely Dóra. Budapest, 2006, Magvető, 148 oldal, 1990 Ft)
Térey és az úgynevezett klasszikus magyar költészet remek viszonyban vannak. Nincs alá- vagy fölérendeltség, eleve nincsenek pozíciók. Térey bámulatos könnyedséggel mutat jogfolytonosságot az utóbbi száz év magyar irodalmával, nem kísérletezik, vagy ha igen, akkor észre sem vesszük. Különösen fontos ez e kötet esetében, mert az Ultra a változatlanság világát írja meg, a fényképalbumok történéseit leíró elbeszélő helyzetéből.
(Térey János: Ultra. Új versek, 2002-2006. Szerkesztette Péczely Dóra. Budapest, 2006, Magvető, 148 oldal, 1990 Ft)
Térey és az úgynevezett klasszikus magyar költészet remek viszonyban vannak. Nincs alá- vagy fölérendeltség, eleve nincsenek pozíciók. Térey bámulatos könnyedséggel mutat jogfolytonosságot az utóbbi száz év magyar irodalmával, nem kísérletezik, vagy ha igen, akkor észre sem vesszük. Különösen fontos ez e kötet esetében, mert az Ultra a változatlanság világát írja meg, a fényképalbumok történéseit leíró elbeszélő helyzetéből.
Központi szervező erő a mozdulatlanság és a múló idő ellentéte, az időpontok és helyszínek közötti átjárhatóság kérdése. Olyan élethelyzet, amelyben korszakokat szokott összegezni és lezárni az ember. Az elejétől a végéig ez feszíti a kötet verseit. (Ez tetőzik a címadó Ultra-Aquincumban, melyben történelmi távlatok keverednek a jelen prózai helyszíneivel, egészen sajátos versközeget alkotva.)