A brit McDonaldsokban ezúttal Roald Dahl könyveiből kapnak részletet azok a gyerekek, akik Happy Meal menüt rendeltetnek a szüleikkel. A kampány mögött a Dahl-hagyaték és a National Literacy Trust (NLT) áll, ami többek között a gyerekek és a fiatalok olvasási és fogalmazási készségét, valamint beszédkészségét vizsgálja.
Mától hat héten keresztül 14 millió speciálisan erre a célra létrehozott Dahl-könyvet osztanak szét a brit McDonaldsokban. A promóciós kötetben nyolc Dahl-műből olvashatnak részleteket a gyerekek, többek közt a Matildából, a Karcsi és a csokoládégyárból, és A fantasztikus Róka úrból. A National Literacy Trust szerint a kampány miatt olyan gyerekek is könyvhöz jutnak majd, akiknek eddig egy saját könyve sem volt, és ettől talán megjön a kedvük az olvasásához. (Más kérdés, hogy hány gyerek fog Happy Mealt választani, ha kiderül, hogy nem játék jár mellé, hanem könyv.) Az NLT felmérése szerint a gyerekek 15,4 százalékának egy könyve sincsen, pedig 55,4 százalékuk nagyon szeret olvasni.
A McDonaldsnak nem ez az első olvasmánynépszerűsítő kampánya, 2013-ban 22,8 millió könyvet osztottak szét a Happy Readers (Boldog olvasók) nevű programjukban, melynek eredményeképpen boldog nagymamáktól kaptak leveleket, akik korábban még sosem olvastak együtt az unokájukkal, majd a McDonaldsban együtt faltak egy Enid Blyton-regényt. A Dahl-kampány a családokat célozza, méghozzá abban az időben, amikor együtt vannak az asztalnál. A Dahl-hagyaték, a Penguin Random House és a NLT közös felmérésében 3000 szülő, gyerek és nagyszülő mondta azt, hogy jobb lenne, ha több időt töltene együtt a család, ám a szülők harmadának túl zsúfolt a családi élete, hogy időt tudjon szakítani a közös olvasásra. A felmérés azt is kiderítette, hogy a gyerekek örülnének, ha a testvéreik is felolvasnának nekik, de mindössze 2 százalékuk veszt részt a családi felolvasásban.
Néhány hete az ausztrál Parents’ Jury a Happy Readers kampány leállítását követelte Ausztráliában, mert szerintük arra biztatta a gyerekeket, hogy gyorséttermi ételeket fogyasszanak, mert csak így gyűjthetik össze a könyveket. A McDonalds képviselői szerint viszont a kampány jó ötlet, az emberek ettől függetlenül is megvennék a hamburgert a gyereküknek, az, hogy még olyasmit is kapnak mellé, ami olvasásra ösztönzi őket, külön bónusz. Sokkal jobb, mint egy olcsó műanyag játék.
Forrás: Guardian