Roald Dahl könyveit a McDonaldsban osztogatják

.konyvesblog. | 2015. szeptember 23. |

d_1.jpgA brit McDonaldsokban ezúttal Roald Dahl könyveiből kapnak részletet azok a gyerekek, akik Happy Meal menüt rendeltetnek a szüleikkel. A kampány mögött a Dahl-hagyaték és a National Literacy Trust (NLT) áll, ami többek között a gyerekek és a fiatalok olvasási és fogalmazási készségét, valamint beszédkészségét vizsgálja.

Mától hat héten keresztül 14 millió speciálisan erre a célra létrehozott Dahl-könyvet osztanak szét a brit McDonaldsokban. A promóciós kötetben nyolc Dahl-műből olvashatnak részleteket a gyerekek, többek közt a Matildából, a Karcsi és a csokoládégyárból, és A fantasztikus Róka úrból. A National Literacy Trust szerint a kampány miatt olyan gyerekek is könyvhöz jutnak majd, akiknek eddig egy saját könyve sem volt, és ettől talán megjön a kedvük az olvasásához. (Más kérdés, hogy hány gyerek fog Happy Mealt választani, ha kiderül, hogy nem játék jár mellé, hanem könyv.) Az NLT felmérése szerint a gyerekek 15,4 százalékának egy könyve sincsen, pedig 55,4 százalékuk nagyon szeret olvasni.

A McDonaldsnak nem ez az első olvasmánynépszerűsítő kampánya, 2013-ban 22,8 millió könyvet osztottak szét a Happy Readers (Boldog olvasók) nevű programjukban, melynek eredményeképpen boldog nagymamáktól kaptak leveleket, akik korábban még sosem olvastak együtt az unokájukkal, majd a McDonaldsban együtt faltak egy Enid Blyton-regényt. A Dahl-kampány a családokat célozza, méghozzá abban az időben, amikor együtt vannak az asztalnál. A Dahl-hagyaték, a Penguin Random House és a NLT közös felmérésében 3000 szülő, gyerek és nagyszülő mondta azt, hogy jobb lenne, ha több időt töltene együtt a család, ám a szülők harmadának túl zsúfolt a családi élete, hogy időt tudjon szakítani a közös olvasásra. A felmérés azt is kiderítette, hogy a gyerekek örülnének, ha a testvéreik is felolvasnának nekik, de mindössze 2 százalékuk veszt részt a családi felolvasásban.

Néhány hete az ausztrál Parents’ Jury a Happy Readers kampány leállítását követelte Ausztráliában, mert szerintük arra biztatta a gyerekeket, hogy gyorséttermi ételeket fogyasszanak, mert csak így gyűjthetik össze a könyveket. A McDonalds képviselői szerint viszont a kampány jó ötlet, az emberek ettől függetlenül is megvennék a hamburgert a gyereküknek, az, hogy még olyasmit is kapnak mellé, ami olvasásra ösztönzi őket, külön bónusz. Sokkal jobb, mint egy olcsó műanyag játék.

Forrás: Guardian

TERMÉSZETESEN OLVASUNK
...
Zöld

Túlélés vagy tanulás? John Holt könyve az iskolai kudarcok meglepő okait mutatja be – Olvass bele!

Miért jelent kudarcélményt sok gyerek számára az iskola? Mi az oka, hogy rengeteg gyerek unatkozik, feszeng, retteg az órákon, és alig tanul valamit? Mi történik valójában az osz­tályteremben? Hogy lesz az egyik gyerekből „jó”, a másikból pedig „rossz tanuló”? Olvass bele John Holt könyvébe!

...
Zöld

UFO-invázió nem lesz, de arrogáns azt gondolni, hogy egyedül vagyunk – Podcast Rab Árpád jövőkutatóval

Litkai Gergely a Bookline Zöld új podcastjében Rab Árpád jövőkutatóval beszélget Jane McGonigal Elképzelhető című könyvéről. 

...
Zöld

3 új könyv az egészséges étrendről májusban, ha szakítanál az extrém diétákkal

Kipróbáltál már több diétát is, de belekerültél a jojóhatás ördögi körébe, vagy egyszerűen csak nem hozták a kívánt eredményeket? Olyan könyveket ajánlunk májusra, amik segítenek tudatosan felépíteni az egészséges értrendedet és életmódodat.