Nagyon unatkozhattak azok az emberrablók, akik épp a kortárs francia irodalom legelviselhetetlenebb alakját, Michel Houellebecq-et ejtették túszul. Szerencsére Houellebecq az egyik legzseniálisabb kortárs francia író is, úgyhogy még egy ilyen szorult helyzetből is kivágja, illetve kibeszéli magát. Ma debütál a magyar mozikban a Michel Houellebecq elrablása, amiben a címszereplő saját magát alakítja, vagyis egy láncdohányos, vén kujont, akiről első ránézésre nem lehet eldönteni, hogy őrült, vagy csak simán egy zseni. Másodikra sem.
Az elrablós tematika egyébként nem véletlen, az író ezzel a filmmel akar csattanós választ adni azoknak, akik 2011-es eltűnéséről kérdezgetik. Három évvel ezelőtt Houellebecq pár napra egyszerűen köddé vált európai promóciós turnéján. Senki nem tudja, hogy hová tűnt, és ő sem igyekezett, hogy eloszlassa az eltűnése körül keletkezett mítoszokat. Például azt, hogy az al-Kaida áll a dolog mögött. Nem valószínű, hogy az Agatha Christie-incidens ismétlődött meg újra, a morgós franciának valószínűleg csak elege lett az emberekből és a könyvbemutatókból, ezért csinált magának egy kis szabadidőt.