Az Amazont akarta kicselezni az a japán könyváruház-lánc, amely a szigetországban felvásárolta Murakami Haruki új könyvének (Novelist as a Vocation ~ Az írás mint hivatás) szinte valamennyi példányát. A Kinokuniya nevű cég azt mondja, hogy a hagyományos könyvesboltoknak nagy nehézséget jelent a keresett, népszerű új könyvek beszerzése, és ezt a vállalat most úgy próbálta orvosolni, hogy a Murakami-esszékötet első kiadásának nagyjából 90 százalékát felvásárolta közvetlenül a kiadótól. A cég hosszú távon abban bízik, hogy az Amazon ellenében ismét meg tudják vetni a lábukat a piacon.
Az esetről beszámoló Flavorwire szerint a Kinokuniyát döntésében befolyásolhatta az is, hogy az utóbbi időben nagyon megugrott az e-könyvek eladása Japánban. Pedig a japán olvasók elég lassan kaptak rá az e-könyvekre, most világviszonylatban mégis az elsők között szerepelnek, és átlagban fejenként több mint 86 dollárt költenek elektronikus kiadványokra.
Hogy sikerül-e a Kinokuniya stratégiája, az csak szeptember 10-e után derül ki (ez a kötet hivatalos megjelenési dátuma), de az már most látható, hogy míg a múlt heti előrendeléseknél a japán Amazon oldalán az ötödik legnépszerűbb kötet volt Murakamié, addig mára a könyv visszaesett a harmincadik helyre. Ez persze magyarázható az érdeklődés megcsappanásával, de a készleten lévő kötetek hiányával is. Előbbinek azonban már csak azért is kicsi az esélye, hiszen Murakami legutóbbi, júliusban megjelent kötete (Mr. Murakami’s Place), amelyben a rajongói kérdésekre adott válaszait gyűjtötték össze (korábban mi is írtunk a projektről például itt), jelenleg is a 100. az oldal bestseller-listáján.
Murakami egyelőre nem kommentálta a Kinokuniya döntését.
Hírek
Az Amazonnal akart kitolni, felvásárolta Murakami könyveit egy japán cég
.konyvesblog.
| 2015. szeptember 04.
|