Bill de Blasio, New York polgármestere felszólította az Amazont, hogy szedjék le a város metrójáratairól azokat a „felelőtlen és sértő” plakátok, amelyekkel a cég a Philip K. Dick alternatív történelmi regényén alapuló új sorozatát, Az ember a Fellegvárbant reklámozza. A Manhattan szívében, a Times Square és a Grand Central Terminal között közlekedő szerelvény egyik kocsijának üléseit, falait és plafonját borító kék-fehér-piros plakátokat náci jelképek inspirálták.
Az Amazon, hallgatva az idők szavára, 2013-ban beszállt a TV-sorozat bizniszbe is. Legutóbbi dobásuk reklámkampányával úgy tűnik sikerült túllőniük a célon. A PR-részlegnek feltehetően nincsen ellenére a botrány, de a New Yorki-i metró utasainak és a város polgármesterének tetszését nem sikerült elnyerniük. A botrányt okozó plakátokon többek között a csillagos-sávos lobogó újradesignolt változata látható, a karmai között horogkeresztet tartó sassal.
„Bár a hirdetések nem ellenkeznek a MTA (Metropolitan Transportation Authority) alapelveivel – nyilatkozta De Blasio, a metrót üzemeletető hatóságra utalva –, mégis sértőek a második világháború és a holokauszt túlélői, családtagjaik és sok más New York-i számára, ezért arra szólítjuk fel az Amazont, hogy vonja vissza azokat.”
Philip K. Dick 1962-es regényben a második világháború a tengelyhatalmak totális győzelmével zárul: a náci Németország és Japán elfoglalja, majd felosztja egymás között az Egyesült Államok területét.
Az ember a Fellegvárban első 10 epizódja november 20-tól lesz elérhető az Amazon Prime-on. A náci designnal kidekorált metrószerelvények december 6-ig járnak majd az említett vonalon. Az Amazon egyelőre nem nyilatkozott az ügyben.
Forrás: Telegraph