Ahogy az már ilyenkor lenni szokott, az E.L. James trilógiája által vetett sikerhullámokat más szerzők is igyekeztek meglovagolni. Az elmúlt hónapokban több olyan „független kiadású” (a gyakorlatban ez magánkiadást jelent) kötet került az amerikai könyvesboltok polcaira, melyek címeikben egyértelműen A szürke ötven árnyalatára, illetve ezek folytatásaira utaltak.
Több könyv viseli A szürke árnyalatai címet, de a felhozatalban található A bézs ötven árnyalata (ami már a címlapon világossá teszi, hogy egy paródiát tart az olvasó a kezében) vagy A rózsaszín ötven árnyalata is.
Némi szociális érzékenységről tanúskodik A szegénység ötven árnyalata cím, és talányos A szemét ötven árnyalata is. Van olyan kiadvány, amely a másság témakörére koncentrál (Fifty Shades of Gay), és akad, amely már a címében sem hagy kétséget afelől, hogy mi áll a cselekmény középpontjában (Az élvezet ötven árnyalata).
A legteljesebb hatás elérésére törekszenek azok a könyvek, amelyek címeikbe egy másik sikerkönyvet is idéznek. Ezek közé tartozik a magát szemtelen paródiaként definiáló Az alkonyat ötven árnyalata, ennek a kategóriának az abszolút győztese ugyanakkor A szürke árnyalatai – Az alkonyat napja.
Az árnyalatok azonban már a kereskedelemben is megkezdték hódító útjukat: egy amerikai ruházati cég például már A szürke nyolc árnyalata néven dobta piacra nyakkendő-kollekcióját.