A Harry Potteren szocializálódott nők formálják a könyvpiacot

.konyvesblog. | 2016. március 21. |

giphy_1_6.gifAz új Hermione?

Azok az Y generációba tartozó nők, akik a Harry Potter-sorozaton nőttek fel, a húszas-harmincas évikben átveszik az irányítást a könyvpiacon, derül ki a Nielsen Book legutóbbi felméréséből. Különösen nagy hatással vannak a thrillerek és a felnőtt színezők eladási mutatóira, de az olyan ifjúsági regényeket is előszeretettel vásárolják, mint Az éhezők viadala-sorozat, vagy A beavatott-trilógia.

A becslések szerint csak krimiből tavaly 25 milliót adtak el a brit könyvpiacon, erről például az olyan grip lit-bestsellerek (vagyis letehetetlen pszichothrillerek) tehetnek, mint Paula Hawkins  A lány a vonatonja. Az összes piacra kerülő pszichothriller 67 százalékát 25 és 34 év közötti nők vásárolják, A lány a vonaton vásárlóinak 60 százaléka ebből a korcsoportból kikerülő nő. (A 25 és 34 év közötti férfiak mindössze 17 százaléka vásárolta meg Hawkins könyvét.) Azok a nők, akik 1997-ben, az első HP-kötet megjelenésekor 12 évesek voltak, ma épp ebbe a piacformáló korcsoportba tartoznak. A Nielsen Book szerint nagyon fontos, hogy egy könyv a megfelelő módon jusson el ezekhez a nőkhöz, mert a vásárlóerejük a következő években egyre nő.

Kapcsolódó cikkeink:

Domestic noir – Míg a halál el nem választ?

Alkoholista, amnéziás – és talán még gyilkos is?

Paula Hawkins: A lány a vonaton volt az utolsó esélyem

Attól, hogy felnőtt, még foghat a kezébe színes ceruzát

A Harry Potter generáció, aki két éve még ifjúsági regényeket olvasott, átpártolt a pszichothrillerekhez. Ron, Hermione és Harry helyére A lány a vonaton megbízhatatlan narrátora, Rachel, vagy épp a Holtodiglan Amyje lépett, új Voldemort pedig egy rossz férjből, egy féltékeny legjobb barátból, vagy egy veszélyes szomszédból lett. Az Y generáció a magánkiadású könyvekkel szemben is kevésbé bizalmatlan, minden ötödik e-könyvet, amit megvásárolnak, magánkiadás, ez az arány pedig sokkal magasabb, mint az egyéb korcsoportoknál.

A Harry Potteren szocializálódott nők a nonfictionök piacára is hatással vannak. Az egészség és fogyókúra témájú könyvek 68 százalékát nők vásárolják, az eladásokban itt is a 25-34 év közöttiek dominálnak. Ám van valami, amit ezek a nők még a diétázásnál is többet csinálnak. A színezés. A színezésmánia tavaly 160 százaléknyit lendített a kézműves könyvek piacán. Tízből hét kifestőt nők vásárolnak meg, a teljes vásárlókör 31 százaléka az Y generációból kerül ki. A Harry Potter-színezőből például kilenc hét alatt több mint 263 ezer példány fogyott.

 

Olvass minket e-mailben is!

  • Személyes ajánló a legérdekesebb tartalmainkról!
  • Extra tartalom csak feliratkozóknak!
  • Így biztosan nem maradsz le a legfrissebb könyves hírekről!
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél