Tegye fel a kezét, aki még soha nem vett meg könyvet csak azért, mert szép volt a borítója! Na ugye. Szerencsére egyre több kiadó jön rá, hogy néha elsőre ítélünk, és ha tanácstalanul állunk a könyvesbolt polcai előtt, akkor bizony a külcsín is számít. Egyre több a jó magyar borító, de még mindig nem elég merész, és formabontó a felhozatal. Most egy ígéretes fiatal grafikust mutatunk be, aki hobbiból tervezi újra a klasszikusokat.
Szabó Levente 2006-ban végzett a MOME tervezőgrafika szakán, azóta szabadúszó grafikusként dolgozik. Filmekhez, játékokhoz készít látványterveket, ügynökségeknek rajzol storyboardot, van egy valódi 24 képes diafilmje, és nemrég elkészült az első animációs munkája, a Bin-Jip zenekar Heavy című számának videoklipje. Két képregénye jelent meg, a sCRAP és az Irreverzibilis, utóbbiért 2012-ben megkapta a legjobb magyar képregénynek járó Alfabéta-díjat.
Bár több Agave-könyvhöz is hozzájárult, és a Battle Royale borítója is az ő tollából született, a könyvborítók megrajzolása ritkán jelent kreatív munkát az illusztrátor számára. Sokszor már egy előre kitalált koncepció kerül a grafikushoz. Szabó a portfólióoldalán elindította a Nagy Könyvborító Sorozatot, hogy rajzkészségén kívül saját ötleteit is megmutathassa. A klasszikusokra esett a választása, hogy „a poén mindenki számára egyértelmű legyen”, mert bár imádja a kortárs orosz írókat, például Szoronkint, vagy Pelevint, de „valószínűleg többen olvasták Az átváltozást mint Az agyaggéppuskát”.
Szép, színes új világ, Aldous Huxleytól, telis-tele mesterséges boldogsággal.
Kicsi lány, nagy író, tiltott gyümölcs.
Madarak jönnek, madarak jönnek, halálesőt permeteznek.
A kamaszodó kis herceg a betonbolygón.
A szürkeség ötven árnyalata, Samsától Kafkáig.
Disznó-öböl, újratöltve.
Kockázatok és mellékhatások.
A nagy ho-ho-ho horgász és a tenger.
A patkány éve.
Feltámadott a tenger, és benne minden férfi és cet.