Javában megy a találgatás, hogy vajon melyik cég fog nagyobb szeletet hasítani magának az e-book tortából. Az Amazon igencsak belehúzott a Kindle2-vel, de a piac másik kedvelt terméke, a Sony Reader mellett még a Google is komoly vetélytárs, ráadásul a Plastic Logic is bontogatja már a szárnyait.
A Google már mintegy hét millió könyvet beszkennelt, a napokban pedig bejelentette, hogy digitális könyvtárát más - az Android operációs rendszert futtató - mobilokon, és az iPhone-on is elérhetővé teszi. Ugyan az Amazonnak is vannak hasonló ígéretei, de azt eddig még nem kötötték az orrunkra, hogy mely eszközök lesznek kompatibilisek, illetve hogy ez mikor válhat valóra. A Google kezdeményezéseivel kapcsolatban az Amazon alapítójának és vezérigazgatójának, Jeffrey P. Bezosnak csak annyi hozzáfűzni valója volt, hogy a cég sikerei a vásárlói igények ismeretén alapulnak.
Az Apple is potenciális fenyegetést jelenthet az Amazonra, ugyanis már számos e-könyv olvasó programot is gyártottak az iPhone-ra és az iPod Touch-ra, melyeket már több, mint egy milliószor töltöttek le. Bezos úgy nyilatkozott, hogy az ilyen kütyükön való olvasás talán kielégítő lehet, ha az ember sorban áll egy bevásárlóközpontban, de az olvasók többsége mégis inkább külön erre a célra kifejlesztett, speciális képernyővel ellátott eszközöket akarnak használni. Arról nem is beszélve, hogy a mobil akkumulátor kevésbé tűri azt az igénybevételt, amit egy órákon keresztül folytatott olvasás jelent, a szemeket is jobban kifárasztja, és a kijelző mérete is probléma lehet. Az olvasás fontos tevékenység, és ezért megérdemel egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett eszközt - mondta Bezos.
Ugyanakkor az Amazon árpolitikáját is sokan támadják. A vád szerint túl alacsony áron értékesíti a cég az e-könyveket. "Nem értünk egyet az árstratégiájukkal. Nem hiszem, hogy egy új könyv kevesebbe kerülne digitalizálva, mint papíralapú formában." - mondta Carolyn K. Reidy, a Simon & Schuster vezérigazgatója. Bezos szerint azonban az olvasók jogosan fogják igényelni, hogy a digitalizált könyvekhez olcsóbban lehessen hozzájutni, mint a papíralapúakhoz, hiszen a digitális verzió előállítása sokkal hatékonyabb.
A Plastic Logic is előrukkolt a maga e-könyv olvasójával, de a piacra dobását - a jelen gazdasági helyzetre hivatkozva - jövőre halasztották. A Plastic Logic technikai megoldások terén nemigen nyújt mást, mint a versenytársai, a mezőnyből leginkább az egyedi képernyőméretével próbál meg kiemelkedni. A cég reméli, hogy - a szerintük jobb olvasási élményt nyújtó - a A/4-es méret (8.5 x 11 inch) fogja szavatolni a sikerüket. A cég már megállapodott a Financial Times-szal és a LibreDigital-lal, mely felajánlotta a Los Angeles Times, a New York Times, az USA Today és a Washington Post elektronikus verzióit.