The Wild Detectives
A könyvesboltok is kipróbálták az online hírverseny és magamutogatás egyik jól bevált módszerét, a kattintásvadász címadást. Egy dallasi könyvesbolt, a The Wild Detectives (amelynek valószínűleg egy hatalmas Bolaño-rajongó a tulajdonosa, még ha a vadból az angol címben savage is lett – a szerk.) mesteri módon használja, hogy új olvasókat toborozzon jogtiszta, klasszikus regényekhez. A litbait (a clickbait és az irodalom, vagyis literature találkozása a nyelvújítók boncasztalán – a szerk.) olyan címeket adott a világnak, mint a Félresikerült szelfi miatt halt meg egy brit srác, Öngyilkosságba trükközte pasiját egy tinilány, Amikor OKÉ, hogy egyedülálló anyákat slutshamingelsz, Egy olasz politikus miatt látszik szentnek Donald Trump.
Elsőre a szokásos szenzációhajhászatnak tűnhetnek, de mi van, ha azt mondjuk, hogy ezek klasszikus könyvek történetei? Félresikerülten Dorian Gray szelfizett, a tinilányt Júliának hívták, az egyedülálló anyák A skarlát betűben bukkannak fel, az olasz politikus pedig Niccolò Machiavelli volt A fejedelemmel.
A könyvesbolt tavaly szeptemberben indította a kampányt, amelynek célja az volt, hogy ráébresszék az embereket, hasznosabb dolgokat is lehet olvasni a szenzácíóhajhász online cikkeknél. Ha valaki bedől a litbaitnek, egy olyan blogposztban találja magát, amely tartalmazza a teljes könyvet, amire a cím vonatkozik.
Magyarul ez nagyjából így nézne ki: DÖBBENET: Hidegvérrel lemészárolta kenyéradóit a fiatal bejárónő (18+)
Kommentben várjuk a ti megoldásaitokat magyar klasszikusokkal!
Forrás: AdWeek