Esterházy Péter 2009 és 2015 között írt drámái először kerülnek kötetbe. Műfaji, szerkezeti, nyelvi szabadságuk és jellegzetességeik, sajátos szerzői utasításaik nem ismeretlenek a Daisy, a Búcsúszimfónia és a Rubens olvasói előtt, ahogyan a zenei kompozíciókkal való kísérletezés sem. Talán csak több lett a csönd.
Esterházy Péter: Drámák
Magvető, 2016, 450 oldal, 3990 HUF
Az öt felkérésre írt, saját törvényekkel bíró szöveg a korábbi művekkel, az európai drámairodalommal és egymással is szüntelenül kapcsolatba lép. Angyalok és kihallgatótisztek, Haydn és Joplin, apák és fiúk, egy dadogó próféta és az öregedő Úr, család, hagyomány, válság és felelősség, hit, szabad akarat, alkotás és pusztulás - a szín változik, a drámák közösek. Rémület, vidámság, bizakodás és kilátástalanság. Csönd vagy zene, vagy csönd, mely zene.
Olvass bele a Mercedes Benzbe, ami a Színházi Dramaturgok Céhe szerint az évad legjobb magyar drámája lett: (EP és a Mercedes Benz kapcsolatáról bővebben ITT)
Mercedes Benz _részlet by konyvesblog on Scribd