Divatikon lett a nyolcvanéves Joan Didionból

.konyvesblog. | 2015. január 08. |

Hamvas tinilányok és körülrajongott reality-sztárok helyett egy igazi irodalmi ikont tett meg a 2015-ös tavaszi kampánya arcának a francia Céline divatház. A luxusmárka ugyanis Joan Didion írónőt kérte fel, hogy szerepeljen a kampányában, a fotókat Jürgen Teller készítette. A hírre felbolydult az internet, az írónő azonban a The New York Times-nak nyilatkozva szerényen csak annyit mondott, fogalma sincs, mi ez a nagy hajcihő a fotói körül, ráadásul kiderült az is, hogy a kilencvenes évek legelején egyszer már részt vett egy Gap-kampányban.

Didion csomagolási listája amúgy már a hetvenes években híressé vált, évtizedekkel ezelőtt készült fotóinak remake-jei pedig már korábban felbukkantak a Céline-nél.

Didion azonban a hatvanas évek végétől kezdve korántsem a külsejével, sokkal inkább az esszéivel és a regényeivel szerzett magának hírnevet, magyarul Salvador és Imádságoskönyv című kötetei jelentek eddig meg. Didiont a 2000-es évek elején több tragédia is érte, hiszen alig két éve leforgása alatt veszítette el a férjét és a lányát; 2005 óta New Yorkban él.

 

Unokaöccse, Griffin Dunne a Kickstarteren gyűjtött pénzt (sikeresen!) ahhoz, hogy dokumentumfilmet készíthessen Didion életéről. A filmben az írónő mellett megszólal Patti Smith, Vanessa Redgrave és Bret Easton Ellis is.

Forrás: Guardian

TERMÉSZETESEN OLVASUNK
...
Zöld

5 empatikus készség, ami megmentheti a párkapcsolatodat

Nincs párkapcsolat konfliktus nélkül – a kérdés tehát nem az, hogyan kerüljünk el egy összezördülést, hanem hogy hogyan kezeljük együttérzéssel. Íme öt tipp egy egészségesebb kapcsolatért.

...
Zöld

8 meglepő tény arról, hogyan hat az olvasás az agyadra

Hogyan hat egy jó könyv a memóriánkra? Milyen pszichés problémákkal szemben segít az olvasás? Az olvasás jótékony hatásait gyűjtöttük össze nyolc pontban.

...
Zöld

Meg fogsz lepődni, hogy milyen régi a reggeli kávéd

Biológusok megfejtették, hogy az arabica kávé több százezer évvel ezelőtt, természetes kereszteződés folytán alakult ki. Könyvek hírek (és kávé) mellé.