Divatikon lett a nyolcvanéves Joan Didionból

.konyvesblog. | 2015. január 08. |

Hamvas tinilányok és körülrajongott reality-sztárok helyett egy igazi irodalmi ikont tett meg a 2015-ös tavaszi kampánya arcának a francia Céline divatház. A luxusmárka ugyanis Joan Didion írónőt kérte fel, hogy szerepeljen a kampányában, a fotókat Jürgen Teller készítette. A hírre felbolydult az internet, az írónő azonban a The New York Times-nak nyilatkozva szerényen csak annyit mondott, fogalma sincs, mi ez a nagy hajcihő a fotói körül, ráadásul kiderült az is, hogy a kilencvenes évek legelején egyszer már részt vett egy Gap-kampányban.

Didion csomagolási listája amúgy már a hetvenes években híressé vált, évtizedekkel ezelőtt készült fotóinak remake-jei pedig már korábban felbukkantak a Céline-nél.

Didion azonban a hatvanas évek végétől kezdve korántsem a külsejével, sokkal inkább az esszéivel és a regényeivel szerzett magának hírnevet, magyarul Salvador és Imádságoskönyv című kötetei jelentek eddig meg. Didiont a 2000-es évek elején több tragédia is érte, hiszen alig két éve leforgása alatt veszítette el a férjét és a lányát; 2005 óta New Yorkban él.

 

Unokaöccse, Griffin Dunne a Kickstarteren gyűjtött pénzt (sikeresen!) ahhoz, hogy dokumentumfilmet készíthessen Didion életéről. A filmben az írónő mellett megszólal Patti Smith, Vanessa Redgrave és Bret Easton Ellis is.

Forrás: Guardian

Olvass minket e-mailben is!

  • Személyes ajánló a legérdekesebb tartalmainkról!
  • Extra tartalom csak feliratkozóknak!
  • Így biztosan nem maradsz le a legfrissebb könyves hírekről!
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél