Miközben Frank or Francis című filmtervén dolgozik (ez egy musicalbe oltott hollywoodi szatíra lesz, Jack Blackkel, Steve Carrellel és Nicolas Cage-dzsel), Charlie Kaufmannról több irodalmi vonatkozású hír is napvilágot látott a közelmúltban. Március végén a John Malkovich-menet, az Egy makulátlan elme örök ragyogása vagy az Adaptáció forgatókönyvírója első regényéről kötött szerződést a Grand Central kiadóvállalattal (itt jelenik meg többek között Shaquille O'Neal könyve is vagy a Büszkeség és balítélet meg a zombik), most pedig az a hír járja, hogy ő írja a forgatókönyvet Patrick Ness Chaos Walking-trilógiájának első részéből, a Kés a zajbanból. Egyelőre még nem tudni, hogy Kaufmann magára vállalja-e a rendezést is, mint ahogy tette azt a 2008-a Kis-nagy világ esetében, de már magában a forgatókönyv is elég biztatóan hangzik.
A Kés a zajban egy távoli helyen, ÚjVilágban játszódik, Prentissvárosban, amit egykor űrhajóval érkező keresztény telepesek alapítottak. Prentissváros furcsa hely, egy év például tizenhárom hónapból áll, de ami igazán rendkívüli, hogy mindenki hallja a másik gondolatait, bárhol is legyen. Alvás közben, a kocsmában, az utcán, a templomban, kapálás közben a földön. Nemcsak gondolatokat hallanak, hanem a képek is folyamatosan özönlenek, nincs nyugalom. A könyv főhősei Todd és Viola -akik már nem annyira kisgyerekek és nem is felnőttek még- menekülni kényszerülnek Prentissvárosból, és sorsukat követve természetesen sok minden kiderül önmagukról, egymásról, a hitről, az életről, a hazugságról és az erőszakról.
A disztópikus mesetrilógia első részéről ezt írtuk, a magyar kiadó vezetőjével így beszélgettünk, és azt is érdemes tudni, hogy a könyvek megfilmesítési jogára ugyanaz a stúdió, a Lionsgate csapott le, amelyik az Éhezők viadala-filmekkel is nagyot dobott.