Február 8-án, pénteken nyílt meg az Ottó, Dodie és az Uniszex szerelem című képregénykiállítás az Eduárd Képregénybolt (VI. Dalszínház utca 8.) pincéjében. A tárlaton az Audi és a Várfok Galéria őszi pályázatára beküldött alkotások tekinthetők meg. Az eredeti feladat Karafiáth Orsolya, Filó Vera és Nényei Borbála autós novelláinak képregényes feldolgozása volt. "A Uniszex szerelem sztoriját a saját életemből vettem. Én vagyok Klári, a Dezső Legát. Azt az Audit meg bele kellett írni, pedig én egy Mini Morrisba vagyok szerelmes" - magyarázta az ünnepélyes megnyitó utáni kerekasztal-beszélgetésen Karafiáth Orsolya, aki a gótmetál bandák énekesnőit idéző sminkjével nagy sikert aratott az eseményre látogató huszonéves képregénygeekek körében.
Nényei Borbála főszereplője "Ottó, az ótó" volt, Karafiáth Orsolya egymás mellett elbeszélő szerelmespárról írt, míg Filó Vera novellájában egy Dodie nevű kiskutya sértődött meg, mikor a gazdi beállított az új TT Roadsterrel. "Az első pasim volt Dodie" - mesélte Vera, szakítósblogra illő felütéssel erősítve az író-olvasó találkozóra hasonlító esemény családias hangulatát. A kerekasztal-besélgetésben részt vett a hazai képregénykiadás veteránja, Fazekas Attila (mint az őszi pályázat egyik zsűrije) is, aki nagy lehetőségeket lát az ehhez hasonló, magas díjazású pályázatokban, és nagyon bizakodó a jövőt illetően.
A falakon és az asztalokon sorakozó képregényoldalakat elnézve valóban ígéretes jövő előtt állnak a magyar képregényalkotók: láthattunk profi mangát, művészi igényű fényképkollázst, és Tim Burton vázlatfüzetéből csent csigavonalakat. "Totál nem tudok kocsit rajzolni, csak állatokat és démonokat" - szerénykedett a közönség soraiban üldögélő Vincze Nóra, aki ősszel a versenyzők között volt, bár nem került be a legjobbak közé (viszont a szolnoki képregénypályázaton második helyezést ért el).
A győztesek négyoldalas munkái (Molnár Melinda 1. hely, Haránt Artúr 2. hely, Harsányi Réka és Mlinkó Zoltán megosztott 3. hely, Szabó Levente különdíj) mellett az összes benevezett képregény megtekinthető az Eduárd Képregényboltban, a pályamunkák mintaoldalai pedig kedvcsinálónak fent vannak a KépregényInfón is.
Nényei Borbála főszereplője "Ottó, az ótó" volt, Karafiáth Orsolya egymás mellett elbeszélő szerelmespárról írt, míg Filó Vera novellájában egy Dodie nevű kiskutya sértődött meg, mikor a gazdi beállított az új TT Roadsterrel. "Az első pasim volt Dodie" - mesélte Vera, szakítósblogra illő felütéssel erősítve az író-olvasó találkozóra hasonlító esemény családias hangulatát. A kerekasztal-besélgetésben részt vett a hazai képregénykiadás veteránja, Fazekas Attila (mint az őszi pályázat egyik zsűrije) is, aki nagy lehetőségeket lát az ehhez hasonló, magas díjazású pályázatokban, és nagyon bizakodó a jövőt illetően.
A falakon és az asztalokon sorakozó képregényoldalakat elnézve valóban ígéretes jövő előtt állnak a magyar képregényalkotók: láthattunk profi mangát, művészi igényű fényképkollázst, és Tim Burton vázlatfüzetéből csent csigavonalakat. "Totál nem tudok kocsit rajzolni, csak állatokat és démonokat" - szerénykedett a közönség soraiban üldögélő Vincze Nóra, aki ősszel a versenyzők között volt, bár nem került be a legjobbak közé (viszont a szolnoki képregénypályázaton második helyezést ért el).
A győztesek négyoldalas munkái (Molnár Melinda 1. hely, Haránt Artúr 2. hely, Harsányi Réka és Mlinkó Zoltán megosztott 3. hely, Szabó Levente különdíj) mellett az összes benevezett képregény megtekinthető az Eduárd Képregényboltban, a pályamunkák mintaoldalai pedig kedvcsinálónak fent vannak a KépregényInfón is.