A Darth Vader-borítótól is kiakadnak a rajongók?

Valuska László | 2014. november 05. |

jedi_agave.jpg

Iszonyú sokan olvastátok tegnap, hogy George Lucas berendelte a magyar Csillagok háborúja-sorozat könyvborítóit nagy méretben, mert bejöttek neki. Viszont megdöbbentő volt látni, mennyien kiakadtak és fikázták az Agave sorozatát, ami szerintem iszonyú ötletes és menő lett, én is kitenném a falamra mindegyiket. E-mailben kerestük meg az Agave kiadót, hogy kicsit jobban belelássunk a borítótervezésbe. Velkei Zoltán kiadóvezető válaszolt.

A harmadik kötetet ma tette közzé az Agave a Facebook-oldalán. Az eddigiek is marha jól néztek ki, de Darth Vadert se lehetett kihagyni. Erről mit gondoltok? 

Kiadjátok a SW-történeteket könyvben. Ezek a filmből írt könyvek, ugye? Van különbség a film és a regény között?

Igen, róluk van szó. Minimális különbség van a film és a regények közt, a könyvekben egy nagyon picivel több van.

A Facebookon írtátok, hogy a Disney elfogadta a borítót: ilyen komoly brandeknél komoly követelményeknek kell megfelelni?

Bevalljuk őszintén: nem tudjuk. Kuszkó Rajmund művészeti vezetőnk és Faniszló Ádám tervezett három borítót, amiket kiküldtünk jóváhagyatásra. Pár hét után visszaírtak annyit, hogy a borítókat elfogadták, és George Lucas szeretné bekérni a nagy méretű fájlokat, mert nagyon tetszenek neki.

Mekkora szabadságot, játékteret hagytak a tervezőnek, a kiadónak? Nincs egy nagy "brand book", aminek minden pontja iszonyú szigorúan meghatározza, hogy lehet a márkát megjeleníteni?

Biztos meglepő lesz a válaszom: nem szóltak bele semmibe :)

Gondolkoztatok filmes borítóban?

Nem.

George Lucas bekérte a borítót: ő minden SW-tárgyra rá kell bólintson? Honnan tudjátok, hogy neki bejött a borító?

Nem tudjuk, hogy mi Lucas szerepköre, csak annyit, hogy bekérte a borítókat, mert tetszenek neki.

Sok más SW-könyvvel szemben erről a borítóról az derül ki, hogy alapvetően nem új olvasókat, rajongókat akartok megszólítani, hanem a meglévő SW-rajongóbázist mozgósítanátok egy minőségi, artisztikus, játékos bortóval. Ez cél volt?

Szerintem ez pont nem így van, és talán valamennyire látszik is a visszajelzésekből mind nálatok, mind máshol: a ‘fanatikus’ rajongók körében nem feltétlen arat sikert ez a koncepció, ugyanakkor mindenki más imádja. Azt hiszem amúgy, hogy ez kicsit célunk is volt: nem csak azoknak szeretnénk eladni ezt a trilógiát, akik ismerik, hanem azoknak is, akik eddig csak hallomásból tudtak róla, vagy egyáltalán nem is tudták, hogy a klasszikus filmek léteznek könyvben is.

A borítótervezés során melyek voltak a legfontosabb kiadói és tervezői szempontok?

Alighanem épp az, hogy valami olyat csináljunk itthon, amit eddig senki. A korábbi kiadások rendre a film képi világából építkeztek, s persze az alapjainkat mi is ezek mentén fektettünk le, de szerettünk volna elrugaszkodni is, és hozzátenni valami agavésat. Az ilyen megoldások amúgy sosem álltak távol tőlünk, már az Amerikai isteneknél és a Déli Végek-trilógiánál is hasonlóan jártunk el.

Megmutatjuk a trilógia két másik borítóját is:

 

TERMÉSZETESEN OLVASUNK
...
Zöld

5 empatikus készség, ami megmentheti a párkapcsolatodat

Nincs párkapcsolat konfliktus nélkül – a kérdés tehát nem az, hogyan kerüljünk el egy összezördülést, hanem hogy hogyan kezeljük együttérzéssel. Íme öt tipp egy egészségesebb kapcsolatért.

...
Zöld

8 meglepő tény arról, hogyan hat az olvasás az agyadra

Hogyan hat egy jó könyv a memóriánkra? Milyen pszichés problémákkal szemben segít az olvasás? Az olvasás jótékony hatásait gyűjtöttük össze nyolc pontban.

...
Zöld

Meg fogsz lepődni, hogy milyen régi a reggeli kávéd

Biológusok megfejtették, hogy az arabica kávé több százezer évvel ezelőtt, természetes kereszteződés folytán alakult ki. Könyvek hírek (és kávé) mellé.