Idén környezetvédelmi témában hirdetik meg az Álljon meg egy novellára! pályázatot
sa

Idén környezetvédelmi témában hirdetik meg az Álljon meg egy novellára! pályázatot

Olyan alkotásokat várnak egyoldalas terjedelemben, amelyek megoldásokat fogalmaznak meg környezetünk jobbá tételére, vagy éppen a Föld megmentésére.

Évről évre több ezer pályamű érkezik a JCDecaux irodalmi pályázatára, amelyet idén hatodik alkalommal hirdetnek meg. A pályázat főtámogatója az E.ON, a nyertes alkotásokat a legforgalmasabb busz- és villamosmegállók plakátfelületein teszik közzé. Idén a szervezők olyan alkotásokat várnak minimum 3600, maximum 4000 leütés terjedelemben, amelyek 

a környezetvédelemről szólnak, és elgondolkodtatnak a természet és ember kapcsolatáról.

A pályázatokat június 11-ig lehet benyújtani, további részletek a ezen az oldalon találhatók.

Húsz nyertes pályázó kap lehetőséget arra, hogy több százezer ember előtt publikálja alkotását. A fődíj 300 ezer forint, az E.ON Hungária kulturális fenntarthatósági különdíjat ajánl fel 100 ezer forint értékben, a Rossmann Magyarország pedig a tavalyi évhez hasonlóan 100 ezer forintos ajándékutalványt ad egy általa kiválasztott novellának. 

A zsűri elnöke a korábbi évekhez hasonlóan Grecsó Krisztián József Attila-díjas író, aki Vecsei H. Miklós színművésszel, Samu Tímeával, a JCDecaux vezérigazgatójával, valamint Károlyi Zsuzsannával, az E.ON márka- és marketingvezetőjével jelöli ki a nyerteseket. A zsűrizésben többek között részt vesz Ürge-Vorsatz Diána klímakutató, aki örömmel vállalta a felkérést, mivel fontosnak tartja, hogy a klímaváltozás üzenete minél több emberhez eljusson, és 

lássák, milyen sok olyan megoldás van a környezeti válságra, amelytől az emberek életminősége is javulhat.

A szervezők közleményükben kiemelik, hogy a JCDecaux médiavállalat friss, reprezentatív kutatása szerint a budapestiek egy átlagos napon legalább 60 percet töltenek tömegközlekedéssel, és a felnőtt lakosság 69 százaléka választja ezt az utazási formát. Samu Tímea vezérigazgató szerint nem mindegy, milyen tartalmakkal találkoznak a megállókban elhelyezett citylight felületeken, mint fogalmazott, vezető outdoor médiavállalatként felelősségük van a zöldebb és élhetőbb városi környezet kialakításában, és ennek kifejezésére, bemutatására az irodalom nagyszerű eszköz lehet.

(MTI)