A Rock & Roll Áruház divatkönyv, de nem szabásmintákkal foglalkozik, hanem mindazzal, amit a ruhák, a kiegészítők kiváltottak a viselőik környezetében. A könyv tehát a hatástörténet szabásmintája. Poós Zoltán szerint nemcsak a jó dumák öltöztettek, de egy jó ritmusban megnövesztett barkó vagy az egyetlen tökéletes helyre felhelyezett jelvény is. A Rock & Roll Áruház azokat az éveket idézi meg, amikor a rock & rollra még nem úgy tekintettünk, mint egy közműszolgáltatásra, amikor a divat, az öltözködés még nem a komfortot szolgálta, amikor a zene és az öltözködés még veszélyforrást jelentett, amikor nemcsak az igazi szerelemben illet kételkedni, de az igazi Levi’s farmerben, vagy az igazi Lacoste pólóban is.
Poós Zoltán: Rock & Roll Áruház - ez a divat 1957-2000
Corvina Kiadó, 2018, 151 oldal, 3990 HUF
Hogy kiből lett hős 15 percre, egy hétvégére vagy egy szezonra, az többek között azon múlott, hogy milyen volt a dumája, és a dumához mit viselt. Bárki lehet rocksztár, nemcsak az, aki a színpadon van, hanem az is, aki úgy néz ki, mintha egy poszteren pózolna, függetlenül attól, hogy gitár, rúzs, spakli, franciakulcs vagy éppen fakanál van a kezében.
Bemutató. Október 21-én, a Margó Irodalmi Fesztiválon 18.30-tól a szerző György Péterrel és Király Leventével beszélget a kötetről.
Poós Zoltán 1970-ben született Battonyán. 1992-ben jelent meg első kötete a Cserépfalvi gondozásában. Hat verseskötetet, négy regényt, és számos dizájnnal és popkultúrával foglalkozó esszékötetet publikált. 2002-ben Zelk Zoltán-díjat, 2012-ben Füst Milán-díjat kapott. A Szivárvány Áruház című könyve indította el az ún. magyarországi retró-hullámot. Első Trapper farmerét 1980 karácsonyán kapta a szüleitől, első Sex Pistols-pólóját 1987 nyarán vette a Hunky-Punky butikban.
Nézz bele:
Poós Zoltán_beleolvasó (4) by konyvesblog on Scribd