Megfilmesítik Kondor Vilmos Budapest Noir című remek regényét, amely egy harmincas évek Budapestjén játszódó izgalmas krimi. A filmnek nagyjából olyan hangulata lehetne, mint Terhes Sándor megölésének Gigor Attila A nyomozó című filmjében.
A filmet az első nagyjátékfilmjét, a Parát ősszel bemutató Fazakas Péter készíti 2-3 millió euróból. Ha jól sül el, akkor ráerősíthet a könyv külföldi eladásaira is, hiszen három országba már eladták a kiadási jogokat. A London Book Fairen konkrétan körberajongták a kiadót a könyv miatt, eladták Olaszországba, Szlovákiába, Franciaországba.
A könyv megfilmesítése minden szempontból kihívás, mert nem mindegy kinek, melyik olvasat erősebb: 1, a krimi 2, a zsidóság 3, a történelmi kontextus. Ráadásul nagyon kell tudni használni a filmben az utcákat, kapualjakat, a hetedik kerületi romvilágot, miközben a Gerbaud-szerű kávézókban meg lehetne valósítani némi kolorlokált. Bátran kell tehát egy sötét világot teremteni, most nagy divatja van úgyis A sötét lovag, a Sin City miatt is.
Kérdéseink:
Ki alakíthatja az újságírónkat, aki imád bokszolni, de reggel a kávéházakban kezd, és intellektuális, sármos? Talán Nagy Zsolt vagy Nagy Ervin, attól függ. (A filmhus barátném, Verespálné szerint a fiatal Cserhalmi lenne ideális, bár ő velem ellentétben egy generációval idősíti a szereplőket)
A Londonba vágyó, és az újságírót igazán soha meg nem kapó nő szerepére? Nekem Till Attila Pánikjából Gubik Ági ugrott be, mert nagyon szép, és a noirhoz nekem a szép láb is elengedhetetlen. (Verespálné szerint a fiatal Udvaros vagy Söptei.)
A verőlegény, Pojvára Verespálné Szabó Simont találta meg, tökéletes!